প্ৰগতিৰ সোণালী বাট
উত্তৰ দিয়াঃ
ক) হাইস্কুলৰ প্ৰকাণ্ড খেলপথাৰ খন লোকে লোকাৰন্য হোৱাৰ কাৰণ কি ?
উত্তৰঃ হাইস্কলৰ প্ৰকাণ্ড খেল পথাৰ খন লোকে লুকাৰন্য হোৱাৰ কাৰণ হল অঞ্চলটোৰ মহিলাসকলে আত্মসহায়ক গোটৰ প্ৰদৰ্শনী এখন পাতিছিল ।
খ) প্ৰদৰ্শনী কোনে পাতিছিল ?
উত্তৰঃ প্ৰদৰ্শনী খন অঞ্চলটোৰ মহিলা সকলে পাতিছিল ।
গ) মানুহে ভিৰ কৰা বিপনী খনত কি প্ৰদৰ্শন কৰা হৈছিল ?
উত্তৰঃ মানুহে ভিৰ কৰা বিপনী খনত এড়ী পলু পোহাৰ পদ্ধতি প্ৰদৰ্শন কৰা হৈছিল ।
ঘ) অঞ্চলটোৰ মহিলাসকলে সৰু সৰু গোটত ভাগ হৈ কি উদ্যোগ গঢ়ি তুলিছে ?
উত্তৰঃ অঞ্চলটোৰ মহিলাসকলে সৰু সৰু গোটত ভাগ হৈ ক্ষুদ্ৰ উদ্যোগ গঢ়ি তুলিছে ।
ঙ) স্বাৱ লম্বনৰ কাৰণে গঠন কৰা গো টবোৰক কি বুলি জনা যায় ? উত্তৰঃ স্বাবলম্বনৰ কাৰণে গঠন কৰা গোট বোৰক আত্মসহায়ক গোট বুলি জনা যায়।
চ ) এই গোট বোৰে উৎপাদন কৰা সামগ্ৰী সমূহ কি কৰা হয় ?
উত্তৰঃ এই গোট বোৰে উৎপাদন কৰা সামগ্ৰী সমূহ সূলভ মূল্যৰ বিনিময়ত গ্ৰাহকৰ চাহিদা পুৰ কৰে।
ছ) 2001 চনতো কি বৰ্ষ হিচাপে ঘোষণা কৰা হৈছিল ?
উত্তৰঃ 2001 চনতো আন্তৰ্জাতিক নাৰী সৱলীকৰণৰ আৰু সমমৰ্য্যদাৰ বৰ্ষ হিচাপে ঘোষণা কৰা হৈছিল ।
জ) উত্তৰ পূৰ্বাঞ্চলত উল্লেখযোগ্য স্থান দখল কৰা কুটিৰ শিল্প টোৰ নাম কি ?
উত্তৰঃ উত্তৰ পূৰ্বাঞ্চলত উল্লেখযোগ্য স্থান দখল কৰা কুটিৰ শিল্প টোৰ নাম হল বয়ন শিল্প ।
ঝ) প্ৰাক স্বাধীন কালতেই নাৰীক অৰ্থনৈতিক ভাবে স্বাৱলম্বী কৰাৰ বাবে কোনে চিন্তা কৰিছিল ?
উত্তৰঃ প্ৰাক স্বাধীন কালতেই নাৰীক অৰ্থনৈতিক ভাবে স্বাৱলম্বী কৰাৰ বাবে মহাত্মা গান্ধীয়ে চিন্তা কৰিছিল ।
৩। চমুকৈ বৰ্ণনা কৰাঃ
ক ) আত্ম সহায়ক গোট বোৰে দুখীয়া পৰিয়ালৰ মহিলাক কেনেকৈ সহায় কৰে ?
উত্তৰঃ আত্ম সহায়ক গোট বোৰে স্থানীয় সহজ লভ্য সম্পদ বিলাকক লৈ অতি সহজ সৰল পদ্ধতিৰে নানা আকৰ্ষণীয
সামগ্ৰী উৎপাদন কৰে আৰু সুলভ মূল্যৰ বিনিময়ত গ্ৰাহকৰ চাহিদা পুৰ কৰে । এনেকৈ য়ে দুখীয়া পৰিয়ালৰ মহিলাসকলক আৰ্থিক দিশত টনকিয়াল হৈ স্বাৱলম্বী হোৱাৰ পথত আগবাঢ়ে ।
খ) পাঠত থকা প্ৰাচীন কালৰ জ্ঞানৰ অধিকা ৰিনী মহিলা দুগৰাকী ৰ বিষয়ে চমুকৈ লিখা ।
উত্তৰঃ প্ৰাচীন কালৰ জ্ঞানৰ অধিকাৰী নি মহিলা দুগৰাকী নাম হল গাৰ্গী আৰু মৈত্ৰেয়ী ।
গ) মহিলাক স্বাৱলম্বী কৰা ৰ ক্ষেত্ৰত মহাত্মা গান্ধীৰ প্ৰথম পদক্ষেপ কি আছিল ?
উত্তৰঃ মহিলাক স্বাৱলম্বী কৰা ৰ ক্ষেত্ৰত মহাত্মা গান্ধীৰ প্ৰথম পদক্ষেপ আছিল খাদী উদ্যোগ ।
ঘ ) মহাত্মা গান্ধীয়ে কাৰ কাৰ সহায়ত সবৰমতী আশ্ৰমত উৎপাদনৰ পাতনি মেলিছিল ?
উত্তৰঃ মহাত্মা গান্ধীয়ে গংগা বেন মজুমদাৰ নামৰ এগৰাকী বিধৱা মহিলাৰ দ্বাৰা গুজৰাটৰ সবৰমতী আশ্ৰমত খাদী কাপোৰ উৎপাদনৰ পাতনি মেলিছিল ।নাৰী সৱলীকৰণৰ বিভিন্ন আচনীসমূহৰ নাম লিখা । তাৰে এখন আঁচনিৰ বিষয়ে বহলাই লিখা । উত্তৰ : নাৰী সৱলীকৰণৰ বিভিন্ন আঁচনি সমূহ হল --- উত্তৰ পূব উন্নয়ন আৰু বিত্তীয় নিগম , কেন্দ্ৰীয় সমাজ কল্যাণ পৰিষদ , ৰাষ্ট্ৰীয় মহিলা আয়োগ , ইন্দিৰা মহিলা যোজনা আদিয়েই প্ৰধান ।
ইন্দিৰা মহিলা যোজনা ই জিলা আৰু নিম্ন পৰ্যায়ৰ গোট সমূহক শক্তি প্ৰদান কৰি জীৱন্ত কৰি তুলিছে । এই যুজনাই মহিলা সকলক চৰকাৰে আগবহোৱা ঋণ আৰু অন্যান্য সা সুবিধা সমূহ গ্ৰহণ কৰি সেইবোৰৰ উপযুক্ত ব্যবহাৰ ৰ বাবে পৰামৰ্শ আগবহাই ।
প্ৰশ্ন নং ৫/ তলৰ শব্দ বোৰৰ অৰ্থ লিখাঃ
বিপনি - দোকান ।
ক্ৰেতা - কিনুতা।
সুপ্ত - লুকাই থকা ।
অফুৰন্ত - যাৰ শেষ নাই ।
টনকিয়াল - আৰ্থিক ভাবে সৱল ।
সমমৰ্য্যদা- সমান অধিকাৰ ।
প্ৰদৰ্শন - দেখুওৱা কাৰ্য্য ।
স্বাৱলম্বী - স্ব নিৰ্ভৰশীল ।
গঠনাত্মক - গঠনমূলক ।
পদমৰ্যাদা - বিষয় বাৰ গৌৰৱ ।
পদক্ষেপ - ব্যৱস্থা গ্ৰহণ ।
আন্তৰ্জাতিক - বহু জাতিৰ মাজত থকা , সকলো ৰাষ্ট্ৰৰ মাজত থকা ।
প্ৰশ্ন নং ৬/ অসমীয়া শিপিনী য়ে কাপোৰত সপোন ৰচিব পাৰে । ---- এই কথাষাৰ কোনে কেতিয়া আৰু কিয় কৈছিল ?
উত্তৰঃ অসমীয়া শিপিনী য়ে কাপোৰত সপোন ৰচিব পাৰে । -- এই কথাষাৰ মহাত্মা গান্ধীয়ে এবাৰ অসমলৈ আহোঁতে অসমীয়া শিপিনী য়ে বোৱা কাপোৰ দেখি স্তম্ভিত হৈ মন্তব্য কৰে ।
প্ৰশ্ন নং ৭ / বুজাই কোৱা আৰু লিখা । ক/ আত্ম সহায়ক গোট আৰু ইয়াৰ কাম কাজ ।
উত্তৰঃ দুখীয়া শ্ৰেণীৰ ৰাইজৰ দ্বাৰা স্বেচ্ছামূলক ভাৱে গঠিত এটি গোট । এই গোটৰ সদস্য সকলৰ আৰ্থিক অৱস্থা একে পৰ্যায় ৰ হয় । তেওঁলোকৰ মাজত মিলা প্ৰীতি , হদ্ভাৱ থাকিব লাগে । গোট বোৰ প্ৰতিজন সদস্যই উপাৰ্জনৰ ৰাহি ধন সাপ্তাহিক বা পষেকীয়া বা মাহেকীয়া কিষ্টিত জমা কৰি এটা সমূহীয়া পূঁজি গঠন কি কৰে । প্ৰয়োজন অনুসৰি অভাবি সদস্য লৈ এই সমূহীয়া পুঁজিৰ পৰা ঋণ দিয়ে । এই ঋণৰ বাবে গোট টোৱে এটা নিৰ্দিষ্ট হাৰত সূত হয় । এই আত্ম সহায়ক গোটৰ মূল উদ্দেশ্য হল নিয়মীয়াকৈ সঞ্চয় কৰা , সঞ্চয় পুঁজিৰ পৰা ঋণ দিয়া , গোট টো পৈণত হৈ উঠি লে বেংকৰ লগত সংযোগ স্থাপন কৰি ঋণ লোৱাৰ ব্যৱস্থা কৰা ।
খ/ নাৰী সৱলীকৰণৰ বিভিন্ন আঁচনি আৰু ইয়াৰ কাম : নাৰী সৱলীকৰণৰ বিভিন্ন আঁচনি সমূহ হল - উত্তৰ পূব উন্নয়ন আৰু বিত্তীয় নিগম, কেন্দ্ৰীয় সমাজকল্যাণ পৰিষদ , ৰাষ্ট্ৰীয় মহিলা আয়োগ , ইন্দিৰা মহিলা যোজনা ইত্যাদি ।
এই আঁচনি বোৰৰ কাম হল নাৰীক স্বাবলম্বী কৰি গঢ়ি তোলা আৰু তেওঁলোকৰ অন্তৰৰ সুপ্ত প্ৰতিভা বিকশিত কৰিবলৈ সামাজিক স্বীকৃতি আৰু সহযোগিতা আগবঢ়ুৱা।
গ/ কি কি কাম কৰি মহিলা সকল স্বাবলম্বী হব পাৰে উত্তৰ : মহিলা সকলে বিভিন্ন ধৰণৰ কুটিৰ শিল্পৰ জৰিয়তে স্বাবলম্বী হব পাৰে । নিজ হাতেৰে বনুৱা বস্তু , নিজ ঘৰতে উদ্যোগ প্ৰতিষ্ঠা কৰিও স্বাবলম্বন হব পাৰে ।
খ - ভাষা অধ্যয়ন
৮/ অৰ্থৰ পাৰ্থক্য দেখুৱাই বাক্য ৰচনা কৰা ।
নাৰী : ( মহিলা ) - আজিৰ নাৰী সকল সকলো দিশতে আগবঢ়া । নাড়ী: (নাড়ী ডুৰি)-- নাটক খন চাই হাঁহিত পেটৰ নাড়ী ডাল ডাল হল ।
আচল :( প্ৰকৃত )- আচল কথাটো এতিয়া হে পোহৰলৈ আহিল । আঁচল :( চাদৰৰ আগ) - তাইৰ চাদৰ খনৰ আঁচল টো বৰ ধুনীয়া ।
লক্ষ : (লাখ )- মিটিং খনত লক্ষ লক্ষ মানুহ উপস্থিত আছিল।
লক্ষ্য : (উদ্দেশ্য)- জীৱনত প্ৰত্যেকৰে এটা লক্ষ্য থকা উচ্চিত।
আচাৰ : (সামূহিক আচৰণ ) -সমাজৰ প্ৰচলিত আচাৰ ৰীতি সমূহ সকলোৰে সানি চলে ।
আছাৰ :( বস্তুৰ আঘাতত উফৰি দূৰত পৰা ) -মানুহ টো আ ছাৰ খাই পৰিল ।
তাত: ( সৌ খিনিত ) -বস্তু টো তাতে আছে ।
তাঁত: (তাঁত শাল)- অসমীয়া শিপিনী য়েই তাঁত শালত সপোন ৰচে ।
ফাঁকি : ( মিছা )- ইমান দিনে সি আমাক ফাঁকি দি আছিল ।
ফাকী : ( পদ্যৰ এক চৰণ )- এই কবিতা ফাকি শুনিবলৈ বৰ শুৱলা ।
প্ৰশ্ন নং ৯ / বিপৰীত অৰ্থ বুজোৱা শব্দ লিখাঃ
কঠিন - কোমল ,
নবীন - প্ৰবীণ ,
পৰ নিৰ্ভৰশীল - স্বাবলম্বী,
দুৰ্লভ- সুলভ ,
খৰগতি- লেহেমীয়া ,
পূৰ্ণিমা - অমাৱস্যা,
অনাধিকাৰ - অধিকাৰ,
নিন্দা - প্ৰশংসা ,
অনাৱশ্যক - আবশ্যক ,
জাগ্ৰত - সুপ্ত ,
ধ্বংস - সৃষ্টি ,
অসম্ভৱ - সম্ভৱ ।
প্ৰশ্ন নং ১০ । এটা শব্দত প্ৰকাশ কৰাঃ
ক। যি আনৰ উপৰত নিৰ্ভৰ কৰে - পৰ নিৰ্ভৰশীল ।
খ। যি নিজৰ উপৰত নিৰ্ভৰ কৰি চলে - স্বা বলম্বি ।
গ। স্থানীয় ভাবে পোৱা সম্পদ আৰু সাধাৰণ আহিলাৰ সহায়ত ঘৰে ঘৰে গঢ় ই উঠা শিল্প - কুটিৰ শিল্প ।
ঘ। যি আনক হিংসা নকৰে - অহিংসুক ।
ঙ। যি আনৰ স্বাৰ্থৰ কথা চিন্তা কৰে - স্বাৰ্থপৰ ।
চ। যিজনে নিজৰ উপৰত বিশ্বাস ৰাখে - আত্মবিশ্বাসী
প্ৰশ্ন নং ১১/ সন্ধি ভাঙা আৰু গঠন কৰাঃ
ক)
স্ব + অধীন = স্বাধীন ।
উৎ + নতি - উন্নতি ।
উৎ + মত - উন্মত্ত ।
সম্ + কৃত - সংস্কৃত ।
জীৱ + অন্ত - জীৱন্ত ।
স্ব + অৱলম্বন - স্বাৱলম্বন ।
উৎ + ঘাটন - উৎঘাট ন ।
উৎ+ চাৰন - উচ্চাৰণ ।
খ)
পৰাধীন= পৰ + অধীন ।
উন্নয়ন = উ + নয়ন
সংগীত= সম্ + গীত
মহাত্মা= মহা + আত্মা
যথেষ্ট= যাথা + ইষ্ট
অতীত= অতি + ইত
যথোচিত= যথা + উচিত
বিদ্যো সাহী= বিদ্যা + উতসাহী
১২। বহুবচনলৈ পৰিৱৰ্তন কৰাঃ
শিক্ষক - শিক্ষক সকল
ছাত্ৰ - ছাত্ৰ সকল
মানুহ - মানুহ সকল
গৰু - গৰুবোৰ
গ্ৰন্থ - গ্ৰন্থসমূহ
গুৰু - গুৰুবৃন্দ
পৰ্বত - পৰ্বত বিলাক
মহিলা - মহিলা সকল
প্ৰশ্ন নংঃ ১৩। যুক্তাক্ষৰ কেইটাৰে অৰ্থ প্ৰকাশক শব্দ লিখা।
চ্ছ = বিচ্ছেদ
স্তু = বস্তু
গ্ৰ = উগ্ৰ
ণ্ঠ = কণ্ঠ
নৃ = গ্ৰন্থ
দ্ধ = উদ্ধাৰ
ণ্ট = কণ্টক
ঞ্চ = বেঞ্চ
প্ৰশ্ন নং- ১৪। বাক্য ৰচনা কৰাঃ
দূৰ-দূৰনিঃ দূৰ-দূৰনিলৈকে কোনো গাওঁৰ চিন দেখা নাইচোন
সা সুবিধা: যদিও চৰকাৰী বাস বভন সা সুবিধা বিশেষ লয়।
বিধে বিধে: লৰা টোৰ বাবে মাক জনিয়ে বিধে বিধে খোৱা বস্তু বনায়।
চুকে কোনে: অসমৰ চুকে কোনে বিভিন্ন লোকগীত সিচৰিত হৈ আছে।
শিপিনী: অসমীয়া শিপিনী য়ে তাঁতশালত সপোন ৰচিব পাৰে ।
আত্মবিশ্বাস: কোনো কামত সফলতা লাভ কৰিবলৈ আত্মবিশ্বাস ৰ অতিকৈ প্ৰয়োজন ।
লোকে লুকাৰণ্য: নৰেদ্ৰ মোদীৰ আগমনত খানাপাৰা ফিল্ডখন লোকে লোকাৰণ্য হৈ পৰিছিল ।
দল্ দোপ্ হেন্দুল দোপ্ : বিয়াঘৰৰ মানুহে গোটেইখন দল্ দোপ্ হেন্দুল দোপ্ লগাইছে ।
প্ৰশ্ন নং ১৫ লিং গ নিৰ্ণয় কৰা।
নাৰী - স্ত্ৰী লিং গ ,
বুঢ়ী - স্ত্ৰী লিং গ ,
দাদা - পু লিং গ ,
যুৱক - পু লিং গ ,
ছোৱালী - স্ত্ৰী লিং গ ,
দেউতা - পু লিং গ ,
পুৰুষ - পু লিং গ ,
ডেকা - পু লিং গ ,
আমৈ - স্ত্ৰী লিং গ ,
প্ৰশ্ন নং ১৬ / উপসৰ্গ কেইটা লগ লগাই একোটাকৈ শব্দ গঠন কৰা ।
প্ৰ- প্ৰণাম ,
পৰা - পৰামৰ্শ ,
অপ - অপমান ,
উপ - উপকাৰ ,
অতি - অতিশয় ,
প্ৰতি- প্ৰতিদা ন