i

কামাখ্যা শক্তি পীঠৰ আকৰ্ষণীয় তথ্য

 কামাখ্যা শক্তি পীঠৰ আকৰ্ষণীয় তথ্য

 কামাখ্যা শক্তিপীঠ গুৱাহাটী (অসম)ৰ পশ্চিমে ৮ কিলোমিটাৰ দূৰত্বত। বহু দূৰত নীলাচল পৰ্বতআছে। মাতৃৰ সকলো শক্তিপীঠৰ ভিতৰত কামাখ্যা শক্তিপীঠক সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ বুলি কোৱা হয়। ভগৱান শিৱক মাতা সতীৰ প্ৰতি মোহভঙ্গ কৰাৰ বাবে, ভগৱান বিষ্ণুৱে তেওঁৰ সুদৰ্শন চক্ৰৰ পৰা মাতা সতীৰ মৃতদেহৰ 51 টা অংশ কৰিছিল। যি ঠাইত মা সতীৰ শৰীৰৰ অংশবোৰ পৰিছিল, সেইবোৰক শক্তিপীঠ বুলি কোৱা হৈছিল। কোৱা হয় যে ইয়াত মা সতীৰ গুহৱা মানে যোনিৰ অংশটো পৰি গৈছিল, ইয়াৰ পৰা কামাখ্যা মহাপীঠৰ উৎপত্তি হৈছিল। কোৱা হয় যে ইয়াত দেৱীৰ যোনিৰ অংশৰ বাবে, ইয়াত মাতৃ ৰাজস্বলা আছে।কামাখ্যা শক্তিপীঠ অলৌকিক তাৎপৰ্য আৰু আকৰ্ষণীয় তথ্যৰে ভৰি আছে, আজি আমি আপোনাক কামাখ্যা শক্তিপীঠ সম্পৰ্কীয় এনে 6 টা আকৰ্ষণীয় তথ্য ক'বলৈ গৈ আছোঁ-


এই মন্দিৰত দেৱীৰ কোনো মূৰ্তি নাই, কেৱল দেৱীৰ যোনিৰ অংশইয়াত পূজা কৰা হয়। মন্দিৰত এটা পুখুৰী আছে, যি সদায় ফুলেৰে আবৃত থাকে। এই ঠাইৰ পৰা ওচৰতে এটা মন্দিৰ আছে য'ত দেৱীৰ মূৰ্তি স্থাপন কৰা হয়। এই পীঠক মাকৰ সকলো পিঠাৰ মাজত মহাপীঠ বুলি গণ্য কৰা হয়।

এই পিঠিৰ বিষয়ে এটা অতি আকৰ্ষণীয় কাহিনী বিখ্যাত। কোৱা হয় যে মাতৃৰ যোনিৰ অংশটো এই ঠাইত পৰিছিল, যাৰ বাবে ইয়াত মাক প্ৰতি বছৰে তিনিদিনৰ বাবে ৰাজসৱালা হয়। এই সময়ছোৱাত মন্দিৰটো বন্ধ হৈ থাকে। তিনিদিনৰ পিছত, মন্দিৰটো অতি উৎসাহেৰে মুকলি কৰা হয়।

ইয়াত ভক্তসকলক প্ৰসাদৰ ৰূপত ভিজা কাপোৰ দিয়া হয়, যাক অম্বুভাচি কাপোৰ বুলি কোৱা হয়। কোৱা হয় যে দেৱীৰ শাসনকালত মূৰ্তিটোৰ চাৰিওফালে বগা কাপোৰ ৰখা হয়। তিনিদিনৰ পিছত, যেতিয়া মন্দিৰৰ দুৱাৰ খোলা হয়, পোছাকটো মাকৰ ৰাজৰ সৈতে ৰঙা ৰঙত ভিজি যায়। পিছত, একেটা পোছাক ভক্তসকলৰ মাজত প্ৰসাদ হিচাপে বিতৰণ কৰা হয়।

জনশ্ৰুতি অনুসৰি, এটা সময়ত নৰক নামৰ এটা অসুৰ আছিল। নৰকে কামাখ্যা দেৱীক বিয়া কৰাবলৈ প্ৰস্তাৱ দিছিল। দেৱীয়ে তেওঁক বিয়া কৰাব নিবিচাৰিছিল, সেয়েহে তেওঁলোকে নৰকৰ সন্মুখত এটা চৰ্ত ৰাখিছিল। চৰ্তটো আছিল যে যদি নৰকে এটা ৰাতিএই ঠাইত পথ, ঘাট, মন্দিৰ আদি নিৰ্মাণ কৰে, তেন্তে দেৱীয়ে তেওঁক বিয়া কৰাব। নৰকে অৱস্থাটো পূৰণ কৰিবলৈ ভগৱান বিশ্বকৰ্মাক মাতিছিল আৰু কাম কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিছিল। কামটো সম্পূৰ্ণ হোৱা দেখি দেৱীয়ে ৰাতি শেষ হোৱাৰ আগতে ৰাতিপুৱা কুকুৰাটোক জনাইছিল আৰু বিয়াখন হ'ব নোৱাৰিলে। আজিও, পৰ্বতৰ তলৰ পৰা ওপৰলৈ যোৱা পথটোক নৰকাসুৰ পথ বুলি কোৱা হয় আৰু যি মন্দিৰত মাতৃৰ মূৰ্তি স্থাপন কৰা হয়, সেইটোক কামদেৱ মন্দিৰ বুলি কোৱা হয়। মন্দিৰৰ সন্দৰ্ভত কোৱা হয় যে নৰকাসুৰাৰ অত্যাচাৰে কামাখ্যাৰ দৰ্শনত বহুতো সমস্যাৰ সৃষ্টি কৰিছিল, যাৰ ফলত মহৰ্ষি বশিষ্ঠই এই ঠাইখনক অভিশাপ দিছিল। কোৱা হয় যে অভিশাপৰ বাবে, সময়ৰ লগে লগে কামাখ্যা পীঠ নাইকিয়া হৈ গৈছিল।


আজিৰ মন্দিৰৰ ইতিহাস ষোদ্দশ শতিকাৰ।বিশ্বাস অনুসৰি, কোৱা হয় যে ষোড়শ শতিকাত কামৰূপ প্ৰদেশ ৰাজ্যত যুদ্ধ আৰম্ভ হৈছিল, য'ত বেহাৰৰাজ্যৰ ৰজা বিশ্ব সিঙে জয়লাভ কৰিছিল। বিশ্ব সিঙৰ ভায়েক যুদ্ধত হেৰাই গৈছিল আৰু তেওঁ তেওঁৰ ভায়েকক বিচাৰি নীলঞ্চল পৰ্বত পাইছিল। তাত তেওঁ এগৰাকী বৃদ্ধাক দেখিছিল। মহিলাগৰাকীয়ে ৰজাক এই ঠাইখনৰ গুৰুত্ব আৰু ইয়াত কামাখ্যা পীঠাৰ বিষয়ে কৈছিল। এই কথা জানি ৰজাই এই ঠাইখন খনন কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিলে। খনন কৰাৰ সময়ত, কিউপিডে নিৰ্মাণ কৰা মূল মন্দিৰৰ তলৰ অংশটো ওলাই আহিল। ৰজাই একেটা মন্দিৰৰ ওপৰত এটা নতুন মন্দিৰ নিৰ্মাণ কৰিছিল। কোৱা হয় যে ১৫৬৪ চনত মুছলমান আক্ৰমণকাৰীসকলে মন্দিৰটো ভাঙি পেলাইছিল। যিটো পৰৱৰ্তী বছৰত ৰজা বিশ্ব সিঙৰ পুত্ৰ নৰনাৰায়ণে পুনৰ নিৰ্মাণ কৰিছিল।


ভৈৰৱৰ দৰ্শন অবিহনে কামাখ্যাৰ যাত্ৰা অসম্পূৰ্ণ

কামাখ্যা মন্দিৰৰ পৰা কিছু দূৰত উমানন্দা ভৈৰৱৰ মন্দিৰ, উমানন্দ ভৈৰৱ হৈছে এই শক্তিপীঠৰ ভৈৰৱ। এই মন্দিৰটো ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীৰ মাজত আছে। কোৱা হয় যে দেৱী কামাখ্যাৰ যাত্ৰা তেওঁৰ দৰ্শন অবিহনে অসম্পূৰ্ণ বুলি গণ্য কৰা হয়। কামাখ্যা মন্দিৰলৈ যাত্ৰা সম্পূৰ্ণ কৰিবলৈ আৰু আপোনাৰ সকলো ইচ্ছা পূৰণ কৰিবলৈ, দেৱী কামাখ্যাৰ পিছত উমানন্দ ভৈৰৱৰ দৰ্শন কৰাটো বাধ্যতামূলক।

কেতিয়া যাব লাগে


কামাখ্যা মন্দিৰ দৰ্শনৰ সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ ঋতুটো অক্টোবৰৰ পৰা মাৰ্চ লৈকে বুলি গণ্য কৰা হয়।


কেনেকৈ উপনীত হ'ব


কামাখ্যা মন্দিৰৰ প্ৰায় ৮ কিলোমিটাৰ। দূৰত্বত আছে গুৱাহাটী। পৰিবহনৰ সকলো মাধ্যম গুৱাহাটীত উপলব্ধ। গুৱাহাটীতো এটা বিমানবন্দৰ আছে।

মন্দিৰৰ চাৰিওফালে ভ্ৰমণ কৰাৰ স্থান


কামাখ্যা মন্দিৰৰ ওচৰত, নৱগ্ৰহ মন্দিৰ, মহাকালভৈৰৱ মন্দিৰ, ঋষি বশিষ্টৰ আশ্ৰম আছে। মন্দিৰৰ পৰা কিছু দূৰত উমানন্দ শিৱৰ মন্দিৰ আছে। ইয়াৰ উপৰিও, মদন কামদেৱ, ভুৱনেশ্বৰী দেৱী, মানস কুণ্ড লোহিত আদি কুণ্ডো আছে।

Newer Posts Older Posts
© Copyright E-Learn Published.. Blogger Templates
Back To Top