সন্মান
১। অতি চমু উত্তৰ দিয়াঃ
(ক) অধিকাৰ আৰু শাসনকৰ্তা নথকা দেশ এখনে কেনেকুৱা আচৰণ কৰে ।
উঃ অধিকাৰ আৰু শাসনকৰ্তা নথকা দেশ এখনত মানুহে স্বপ্ৰধান হৈ আপোনাৰ ইচ্ছাৰ দৰে আচৰণ কৰে ।
খ) ছাতৰে শিক্ষকৰ ধাৰ গুজিব পাৰেনে ?
উঃ ছাতৰে শিক্ষকৰ ধাৰ গুজিব নোৱাৰে ।
গ)ৰজা তেওঁ দেৱতাৰো দেৱতা , বিধাতাৰো বিধাতা , ৰজাৰো ৰজা - তেওঁ কোন ?
উঃ ৰজা তেওঁ দেৱতাৰো দেৱতা , বিধাতাৰো বিধাতা , ৰজাৰো ৰজা - ইয়াত তেওঁ বুলি ইশ্বৰক বুজোৱা হৈছে ।
ঘ) হেমচন্দ্ৰ বৰুৱা কোনজন কাকতৰ সম্পাদক আছিল ?
উঃ হেমচন্দ্ৰ বৰুৱা আসাম নিউজ কাকতৰ সম্পাদক আছিল ।
ঙ) হেমকোষ কি ?
উঃ হেমকোষ হৈছে অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰথম বৃতপত্তিগত অভিধান ।
চ) কানীয়াৰ কীৰ্তন ৰচক কোন ?
উঃ কানীয়াৰ কীৰ্তন ৰচক হল - হেমচন্দ্ৰ বৰুৱা ।
২) ঈশ্ৱৰৰ পাচতে পিতৃ - মাতৃ আমাৰ মাননীয় - কথাষাৰ বুজাই লিখা ?
উঃ আমাৰ এই সমাজত এজনে আনজনৰ প্ৰতি দেখুওৱা আদন বা শ্ৰদ্ধাই হৈছে সন্মান । কোনো এজন লোকে তেওঁৰ নিজৰ গুন , পদমযাৰ্দা আদিৰ ভিক্তিত সমাজ এখনত সন্মান লাভ
আমাৰ পাঠ্য়পুথিত অন্তগৰ্ত সন্মান পাঠটিৰ প্ৰকৃত সন্মানৰ ৰাত্ৰ কোন , কাক আমি সন্মান প্ৰদান কৰিব লাগে আৰু কেনেকৈ সন্মান কৰিব লাগে সেই কথাৰ বিষয়ে এটি আভাস দিয়াৰ বাবে যত্ন কৰা হৈছে । সন্মান পাঠটিত লিখকে সকলোকে পোন প্ৰথমে ঈশ্বৰৰ প্ৰতি শ্ৰদ্ধা আৰু ভক্তি ৰাখিবলৈ অনুৰোধ কৰিছে । ইয়াত কোৱা হৈছে যে আমি এই পৃথিৱী মনত পোহৰ দেখাৰ মূলতে যি কাৰণ , সেই কাৰণৰ নাম হৈছে ঈশ্ৱৰ । তেওঁ এই বিশ্ৱব্ৰহ্মাণ্ডখনৰ সৃষ্টিকৰ্তা । তেওঁ সকলোৰে আদি, কিন্তু তেওঁৰ কোনো আদি - অন্ত নাই । তেওঁ সকলোকে সৃষ্টিকৰ্তা আৰু পালনকৰ্তা । গতিকে আমি সকলোৱে ঈশ্বৰক শ্ৰদ্ধা ভক্তি কৰিব লাগে ।
ঈশ্বৰৰ পিছতে দ্ৱিতীয় শ্ৰেষ্ঠজন হৈছে আমাৰ পিতৃ - মাতৃ । কাৰণ তেওঁলোকে আমাক জন্ম দিছে , লালন - পালন কৰি ডাঙৰ - দীঘল কৰিছে , জ্ঞান - বিদ্যা শিক্ষা আদি দি এজন ভাল মানুহ কৰি তুলিবলৈ যত্ন কৰিছে । আমাৰ দুখত দুখী আৰু সুখত সুখী হবলৈ পিতৃ - মাতৃ অহৰহ সাজু হৈ থাকে সদাই । আমাৰ প্ৰতিটো সুনামে তেওঁলোকক নতুন জীৱন দিয়ে আৰু দুযৰ্শে তেওঁলোকক মনোকষ্ট দিয়ে । তেওঁলোকে আমাৰ বাবে বহুত দুখ - কষ্ট সহিও আমাক জীৱন যাত্ৰাৰ সফল সৈনিক ৰূপে গঢ়ি তুলিবলৈ চেষ্ট কৰে আৰু তেওঁলোকৰ সেই কষ্টৰ বাবে আজি তেওঁলোক আমাৰ সকলোতকৈ মান্য় বা সন্মানীয় ।
৩) শিক্ষকৰ প্ৰতি ছাত্ৰই মান - সতকাৰ কিয় ৰাখিব লাগে ?
উঃ আমি সদায় শিক্ষকসকলৰ প্ৰতি মান সতকাৰ ৰাখিব লাগে । কাৰণ পিতৃ - মাতৃয়ে আমাক জন্ম দিয়ে , লালন পালন কৰে , জ্ঞান -বিদ্যা শিকাই সত লোক এঝন কৰিবলৈ চেষ্টা কৰে । শিক্ষকসকলে আমাক জ্ঞান দিয়ে । আমাৰ জীৱনত এনে কিছুমান কথা যাক আমি সহজে বুজিব নোৱাৰো । শিক্ষকসকলে আমাক জ্ঞান দি সাধাৰণ চকুৰে নেদেখা , নুৱুজা কথাবোৰ বুজি পোৱাত সহায় কৰে । শিক্ষক সকলে আমাক জীৱনৰ সঠিক বাটৰ নিৰ্দেশনা দিয়ে । শিক্ষকৰ ঋন কোনো ছাত্ৰ - ছাত্ৰীয়ে কেতিয়াও পূৰ কৰিব নোৱাৰে । আমাৰ শাস্ত্ৰত লিখা আছে যে অধ্য়াপকে যদি মাত্ৰ এটি আখৰো ছাত্ৰক সিকাই , তেন্তে ছাত্ৰজনে পৃথিৱীৰ একোবস্তোৰেই অধ্যাপকজনৰ ধাৰ পৰিশোধ কৰিব নোৱাৰে কেতিয়াও । গতিকে আমি সকলোৱে শিক্ষকৰ প্ৰতি মান - সতকাৰ সদাই ৰাখিব লাগে ।
৪) সন্মান পাঠটোৰ পৰা কি কি শিকিলা , চমুকৈ লিখা ।
উঃ উত্তৰৰ বাবে ২ নং আৰু ৩ নং প্ৰশ্নউত্তৰ গৈ চোৱা ।
ভাষা - বিষয়ক ঃ
১) তলৰ শব্দবোৰৰ সমাৰ্থক শব্দ লিখা ?
নৰিয়া , জগত, লোতক , চকু , হেতু , মান ।
উঃ নৰিয়া - ৰোগ , বেমাৰ , অসুখ ।
জগত - ধৰিত্ৰী , বখুমতী , কৃথিৱী ।
লোতক - অশ্ৰু , চকুপানী , চকুলো ।
চকু - নেত্ৰ , নয়ন , অক্ষি ।
হেতু - কাৰণ ।
মান - শ্ৰদ্ধা , সন্মান ।
২) বিপৰীত শব্দ লিখা ।
শ্ৰদ্ধা , শলাগ , আদি , দুষ্ট , জ্যেষ্ঠ , ন্যায় ।
উঃ শ্ৰদ্ধা - ঘৃনা , অশ্ৰদ্ধা ।
শলাগ - অশলাগ ।
আদি - অন্ত ।
দুষ্ট - সান্ত , সত ।
জ্যেষ্ঠ - কনিষ্ঠ ।
ন্যায় - অন্যায় ।
অতিৰিক্ত প্ৰশ্নোত্তৰ ।
১) সন্মান পাঠটি হেমচন্দ্ৰ বৰুৱাৰ কোনখন পুথিৰ পৰা লোৱা হৈছে ।
উঃ সন্মান পাঠটি হেমচন্দ্ৰ বৰুৱাৰ পাঠমালা থিৰ পৰা লোৱা হৈছে ।
২) হেমচন্দ্ৰ বৰুৱাৰই ৰচনা কৰা এখন ব্যাকৰণৰ পুথিৰ নাম লিখা ।
উঃ হেমচন্দ্ৰ বৰুৱাৰই ৰচনা কৰা এখন ব্যাকৰণৰ পুথিৰ নাম হল - অসমীয়া ব্যাকৰণ ।
৩) কোনসকল লোকক কবিয়ে সন্মানৰ পাত্ৰ বুলি কৈছে ।
উঃ ঈশ্বৰ , পিতৃ - মাতৃ , শিক্ষক , দেশৰ অধিকাৰ আৰু বুঢ়া লোক - এইসকলক লোকক কবিয়ে সন্মানৰ পাত্ৰ বুলি কৈছে ।
৪) ঈশ্বৰৰ আদি অন্ত আছেনে ।
উঃ ঈশ্বৰৰ আদি অন্ত নাই ।
৫) সকলোৱে কাক ভক্তি কৰা উচিত ।
উঃ সকলোৱে ভগৱানক ভক্তি কৰা উচিত ।
৬) কাৰ অনুগ্ৰহত ছাত্ৰৰ জ্ঞানৰ চকু মুকলি হয় ?
উঃ শিক্ষকৰ অনুগ্ৰহত ছাত্ৰৰ জ্ঞানৰ চকু মুকলি হয় ।
৭) কবিয়ে আমি ধনী , মানী আৰু যশস্ৱী হলে কাৰ আনন্দৰ সীসা নথকাৰ কথা কৈছে ?
উঃ কবিয়ে আমি ধনী , মানী আৰু যশস্ৱী হলে আমাৰ পিতৃ - মাতৃৰ আনন্দৰ সীসা নথাকে বুলি কৈছে।
৮) অধিকাৰ নথকা দেশৰ অস্থিৰতাক কিহৰ লগত তুলনা কৰিব পাৰি ।
উঃ ধুমুহা বতাহত গুৰিয়াল নথকা নাৱৰ অস্থিৰতাৰ লগত অধিকাৰ নথকা দেশৰ অস্থিৰতাক লগত তুলনা কৰিব পাৰি ।